torsdag den 7. juli 2011

Jordemoderen og det halve kongerige

Jeg er stolt af min lillesøster, hun er blevet jordemoder. Jeg er stolt af hende, fordi hun greb sin gamle drøm om at blive jordemoder, sagde sit faste job op, læste de fag hun manglede på studenterniveau, var hjemmehjælper i et halvt år, kom ind på jordemoderskolen i første forsøg og i fredags fik hun sit diplom og træstetoskop i hånden. Jeg synes, det er godt gået.
Til hendes lille "studentergilde" havde jeg lavet en kage med Livets Træ, som er jordemødrenes symbol.
Kagen var mudcake med et lag tiramisucreme og friske, appelsinmarinerede jordbær imellem.


Dagen før blev jeg færdig med mit halve kongerige, jeg er rigtig glad for det sjal og det skal nok blive brugt flittigt - jeg skal bare lige vænne mig til at bruge det uden at føle mig tante-agtig.

Det er strikket i en støvet blå "Duo merino/silke", så det er lækkert blødt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar