søndag den 24. juli 2011

Starten på en ny livsstil?

Jeg håber, jeg når dertil:Jeg er kommet med i et projekt - hvor man skal løbe! Nogle fys. Ph.D-studerende ved Århus Universitet laver et projekt om løb og løbeskader og det projekt har jeg meldt mig til.
Jeg har flere gange forsøgt at få den gode vane med at løbe nogle gange om ugen - det er bare pokkers svært at få den vane ind på rygraden, måske fordi der er mere polstring på nu, end da jeg var yngre? Dengang hvor det var helt naturligt at svømme, cykle 25 km i stedet for at tage bussen på en solskins dag, dyrke gymnastik og spise sundt (med plads til slik) og dengang hvor jeg slet ikke kunne forstå, folk tillod sig selv at tage på og spise en franskbrød og samtidig brokke sig over sin delle på maven.
Ved at deltage i projektet får man udleveret løbesko og et løbeur. Via dette løbeur skal man mindst én gang om ugen indrapportere sin løbetræning, ellers bliver man kontaktet og det ville jo være pinligt, hvis det kun er pga. dovenskab, man ikke har været afsted. Man forpligter sig til at løbe mindst 52 løbepas i løbet af 52 uger og det burde da være til at overkomme.
På denne måde tror jeg på, jeg når mit mål, som er at komme i god form og være løber i stedet for "blot" at løbetræne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar