torsdag den 7. juli 2011

Garngemmeleg

Traditionen tro har jeg holdt jul i april sammen med min veninde i hendes sommerhus. I år skulle vi give hjemmelavede gaver, det var meget sjovere end at gå ud og købe noget fra en liste, så dermed blev en ny tradition føjet til vores sommer-jul.
Jeg fik bla. denne fine æske, der hører låg til, og den var rigtig god til at holde mit strikketøj, når jeg ikke selv kunne - det hænder jo, man er nødt til at lave andet af mere huslig art.
Det er fru Pigalopp, der er på, for vi kan begge huske hende fra den smule børne-tv, der var tilbage i 70'erne. Vi kender faktisk ikke andre, der kan huske denne frodige kvinde, som bor i Tusinddørshuset og kører motorcykel. Desværre kan jeg ikke huske ret meget af fru Pigalopp, måske man kan henvende sig til DR?


Jeg fandt også på, at mit nodestativ, som har været nodeløs alt for længe, kunne blive garnholder, når jeg skulle vikle garnnøgler til mit kongerige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar