onsdag den 24. november 2010

Uha, en morgen...

Måske havde det været godt, hvis jeg havde kunnet finde min seng i aftes i stedet for at sidde og surfe rundt på nettet/kikke på blogs, efter jeg havde fået fri kl. 23. Jeg arbejder hjemmefra og så er det jo teoretisk bare at slukke for computeren og hoppe under dynen og så lukke øjnene og sove fem kvarter i timen - sådan er jeg bare ikke indrettet. Måske havde jeg så kunnet komme op til tiden (jeg er absolut ikke morgenmenneske) og så havde ungerne også kommet op lidt før. Måske havde alle så nået at få morgenmad, hvad ældstebarnet ikke nåede. Nu håber jeg bare, de nåede at komme ind i deres klasselokaler, inden det ringede ind.
Så er det, jeg nu nyder en stille kop kaffe, blogger lidt og har i baggrunden Go'morgen Danmark som i dag ikke skal sluge hele min formiddag.
Måske tager jeg også en stribe på mit hæklede tæppe, jeg synes, det godt snart må blive færdigt. Jeg har bestemt, der skal være 100 striber og jeg mangler 26... et lille suk. Opskriften er hentet på Lise Lottes blog, det er slet, slet ikke svært og man skal ikke koncentrere sig ret meget, men... hvor er der mange masker, 297 pr række, og de rækker skal gentages rigtig mange gange, har faktisk nu hæklet 43.956 masker, men det bliver et dejligt tæppe og jeg er så glad for de mange farver og at jeg ikke har låst mig fast i noget bestemt farvetema men bare kan tilføje en ny, flot farve, når jeg ser en. Jeg glæder mig til at få det færdigt og tage det i brug. Havde jeg tænkt lidt over det, inden jeg gik i gang, havde jeg valgt bomuldsgarnet i tykkelse 8/8 i stedet for 8/4, så alene tykkelsen af garnet ville have givet et lidt større og længere tæppe for den samme arbejdsindsats.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar