onsdag den 5. maj 2010

Nu er det jul igen...

Det siges, at julen varer lige til påske - i Dorthes og mit tilfælde varede julen så lidt længere, nemlig til forrige weekend, hvor vi holdt jul i Dorthes sommerhus i Nordjylland, bare os to madammer.

Som noget nyt benyttede jeg den to timer lange køretur til at høre en lydbog, eller dvs. noget af den, og det var en rigtig god idé, for køreturen føltes ikke nær så lang. Jeg var lidt spændt på, hvordan det ville være at "læse" en bog på den måde, for hvad nu hvis oplæseren ikke udtalte navne korrekt, ville jeg så abstrahere fra selve indholdet pga. irritationen over det? Det gik nu ikke så galt, selvom damen ikke kunne udtale visse stednavne korrekt...hmmm
Nå men jeg kom godt derop, selvom jeg hverken nåede i den toldfrie eller den store buffet på færgen mellem Hals og Egense, he, he.... Turen tager selvfølgelig også kun ca. 3 minutter, måske det var derfor?...
Og vi holdt jul med risengrød, julepynt og gaver - SÅ hyggeligt. Jeg fik nogle flotte lysestager og en lille turkis radio til mit køkken, lækkert og det hele er indviet c'',)

Aftensmaden lavede vi på bål og da der var tændt op først på eftermiddagen, måtte vi jo holde øje med det, for der var da en let brise, selvom det er inde mit i skoven.
Nu behøver det jo ikke at være en kedelig opgave at holde øje med et bål, næh man tager da bare kaffe og Baileys, strikketøj og lidt godter med samt et tæppe at sidde på og med fuld solskin var det bare skønt at sidde og nyde livet!


Det var egentlig planen, at vi skulle have lavet vedtægter til vores strikkeloge - det fik vi dog ikke lige gjort, så vi må nok i hytten igen og holde et nyt møde, det er vi nu overhovedet heller ikke kede af.






1 kommentar: