onsdag den 12. maj 2010

Madeleine og hyldeblomstlikør

Jeg har været til Livsstilsmesse på Clausholm slot i lørdags, det var hundekoldt og regnede også, men der var masser af flotte stande og lune pandekager, theboder og kaffebarer, så det gik. Min veninde og jeg havde dog ikke et øjeblik overvejet, at standene var udendørs, så vi havde egentlig klædt os på efter lunere indendørstemperaturer. Hvor naiv kan man lige være?
Nå, men vi fik set en masse, smagt en del - bla. tørret frugtslik, jordbærrene var rigtig gode, men hold da helt op, hvor ingefæren var stærk! Så var det godt, at boden overfor havde Summerbird miniflødeboller. En anden bod havde jordbærlikør og en helt fantastisk, vidunderskøn hyldeblomstlikør, som jeg bare må ud i deres butik og købe! Jeg er ellers ikke til likører, men denne her... mums si'r jeg bare!
Jeg fik også købt mig den madeleine-bageform, jeg har sukket efter længe. Jeg skulle straks prøve den af men var ikke imponeret over resultatet. Jeg havde forventet, de smagte mere af himmerig. Nu må jeg vist jagte en anden opskrift. Den jeg havde fundet var med marcipan, skønt det kunne ikke rigtig fornemmes. Dybest set kan man jo bruge formen til mange slags kager - måske jeg finder min egen model? Hvis der er nogen, der har en rigtig god opskrift på madeleine, tager jeg glad imod.
Jeg har længe haft den lille form men tænkt, at den var til chokolade og ikke til at bage i, men det gik nu fint og yndige er de jo.

I sidste uge har jeg haft besøg af denne skønne lille fyr, Marius, som fik den stribede elefant, jeg havde hæklet, og hans søde mor Rikke. Han er rigtig glad for den og det er da bare skønt at ramme plet med noget, man har siddet og brugt lidt tid på. Det er skiftevis snabelen og et ben, der skal gumles på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar