søndag den 30. maj 2010

Hyldeblomstmousse

Min mor holdt fødselsdag i går og dertil havde jeg lavet denne kage med lysebunde og to lag med jordbær og hyldeblomstmousse fra Himmelske Kager. Det gav en dejlig frisk sommerlagkage.
Jordbærrene var frosne, da jeg ikke kunne finde nogle pæne friske, men det var udmærket.
Jeg var ellers lidt spændt på, om hyldeblomsten ville være for dominerende, men det var den slet ikke. Jeg tror, man skal overveje sit valg af hyldeblomstsaft-mærke nøje og vælge den, man allerbedst kan lide.
Nu venter jeg på, at hylden blomstrer, så jeg kan lave min egen saft, mmm...
Hyldeblomstmousse
8 blade husblas
4 pasteuriserede, hele æg
250 g sukker
3 dl koncentreret hyldeblomstsaft
½ l piskefløde
Smelt husblassen over vandbad, mens du pisker æg og sukker rigtig godt.
Bland husblassen med hyldeblomstsaften og pisk blandingen i den godt piskede æggesnaps.
Stil blandingen på køl ½ times tid.
Pisk fløden godt stiv og vend den sammen med ægge-/hyldeblomstblandingen.
Stilles på køl et par timer og så er den klar.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det en utroligt smuk kage og kombinationen af jordbær og hyldeblomst lyder bare super lækker. Den hyldeblomstmousse skal da helt sikkert afprøves næste gang der skal laves lagkage.

    SvarSlet
  2. Hov, jeg kommer lige med en tilføjelse til min kommentar. Jeg kan se at du følger en del "kage-blogs" jeg kan anbefale dig denne her :
    http://www.kagekrummer.com/ Det er min kusine Anne der har bloggen og hun laver også en masse skønne kager.

    SvarSlet
  3. Du laver da de flotteste kager:-)
    Du har fået en award:-)

    SvarSlet