torsdag den 24. juni 2010

Sankte Hans, Sankte Hans

Hvor er det en hyggelig tradition, vi har her i Danmark, sådan at fejre lyset og sommeren - og der er helt sikkert flere gamle traditioner bag, som måske er gået lidt i glemmebogen, i hvert fald i min lige nu.
I går skulle min datter spille med P-fags band (valgfag i 6. og 7. kl. på skolen) til dimissionsfest for 9.kl. eleverne. Min mand var heller ikke hjemme, så jeg tog min søn med til Skt. Hans i Laurbjerg sammen med mine forældre og niece.

Spejderne havde lavet et kæmpe bål i den gamle grusgrav og lidt forskellige aktivitetet såsom at smadre tallerkener, "magtkamp på bjælke" og kaste våde svampe i hovedet på den modige, der stillede sig op bag skærmen og da min far altid er frisk på en vandkamp, var han ikke længe om at stille sig op bag skærmen - og sjovt nok kom de svampe, der fløj om bag skærmen retur til/på kasteren - det havde de ikke lige regnet med, men sjovt var det.

Bålet blev tændt og heksen sendt afsted - godt det nu kun er købte heksehyl, der får hende til at hvine! Grusomt at tænke på, man har brændt levende mennesker på bål...
og tænk... jeg glemte at snuppe et billede af det flotte bål, blot fordi jeg sådan faldt i snak, tsk, tsk...

Det var rigtig hyggeligt at møde gamle venner og så aftale, at vi da skal ses igen - så må vi jo bare huske på det, ikk'?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar