torsdag den 11. marts 2010

Forårsfornemmelser


Nu må foråret være lige om hjørnet, for jeg har nemlig hørt lærken her i formiddag, da jeg var ude i haven med hunden. Jeg elsker lærkens trille og når man som os bor lige ud til åbne marker, kan man altid høre den sommeren igennem, men man skal kikke godt efter den. Utroligt så højt oppe i luften den kan være, men man hører den, som sad den i et træ lige over hovedet på én.

Derfor skal der også speedes op på den trøje, jeg strikker til at have på i haven, når jeg skal ud og få den til at ligne noget, man rent faktisk kan kalde en have og ikke blot en græsplæne med en hæk omkring. Ifølge opskriften skal trøjen strikkes på pind 7½, men det kan man altså ikke få mere! I øvrigt er garnet også til ca. pind 5½, så jeg har lavet strikkeprøve på pind 6 og derefter beregnet, hvor mange masker jeg så skulle op på, for at den overholder målene - det får vi jo så se, hvor stor succes jeg har med det. Det er lidt for tidligt at måle vidden på trøjen endnu. Ellers må der jo bare startes forfra - så går der selvfølgelig også tid med det, kan man sige. Håber nu jeg har heldet med mig denne gang og så en smule talent for at omregne en opskrift.

Opskriften er fra Erika Knights bog "enkel strik til boligen" - sjovt nok at man lige kan finde en trøje i den bog... men sådan er der jo så mange sammenhænge, der måske ikke falder lige logisk ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar