lørdag den 20. februar 2010

Kummerlige macarons og strikkefasthed

det er hvad det bla. er blevet til, siden jeg bloggede sidst.
Jeg var på nettet faldet over de mest farverige små kager, jeg længe havde set og som den marengs-elsker jeg er, måtte jeg selvfølgelig prøve at bage disse tilsyneladende meget hippe franske macarons. Jeg havde også læst, at nogle ligefrem havde været på kursus i at lave macarons, men helt ærligt, hvor svært kunne det lige være at lave marengs? Den tanke måtte jeg trække tilbage ret hurtigt, da jeg havde prøvet at lave mine "macarons-wanna-be's" for selvom jeg havde fået blandet en meget giftlig lilla farve, havde de slet ingen fod, ej heller den bløde midte men nærmest kun en aldeles ujævn skorpe, som i øvrigt skulle have været fin og glat som en æggeskal!
Men hvad, man skal ikke give op og jeg hopper bare op på "macarons-hesten" igen en dag, for når andre kan lave disse sjove kager, så kan jeg altså osse! De smagte nu godt alligevel c'',)


En trøje har jeg også strikket, men måske jeg skulle have brugt lidt tid på en lille prøve for at sikre, at strikkefastheden blev overholdt.?
Jeg vidste da godt, at jeg strikker ret løst, men at det var så løst, at trøjen - som ikke skulle have siddet stramt men dog alligevel sådan nogenlunde i nær forbindelse med min torso - kan passe Michelin-manden, er jeg noget træt af!
Den er næsten luftig som et fiskenet og så stor, at den glider af mine skuldre! ØV osse!
På den anden side er det temmelig længe siden, jeg har følt mig som en størrelse small - man må jo finde det positive i alt, ikke?
Jeg tror, jeg vil bruge de fine perlemors-knapper til noget andet og så smide fiskenettet i havet! (hermed mener jeg selvfølgelig skraldespanden)
Måske man også kunne bruge noget af for- og bagstykket til en pude?

Nu har jeg fundet et mønster på en helt anden trøje og her vil jeg helt sikkert sørge for, at strikkefastheden overholdes!. Den skal være lidt rustik i det og til at bruge ude i haven, som skal have tilført noget personlighed, når der bliver vejr til det. Lige nu er den jo lige så smuk som alle andre haver, men den er ny og mangler alt, så jeg glæder mig til at komme i gang.

3 kommentarer:

  1. Anita, kan du ikke prøve med vask og tørretumbling - hvis der er uld i garnet, vil den krympe:-)

    SvarSlet
  2. Jo, der er da godtnok uld i garnet, det er billigt strømegarn fra Netto, men der er uld i.
    Det vil jeg da prøve. Tak for tippet.
    Hvordan går det med din fod? c'',)

    SvarSlet
  3. OK, men ikke helt godt. Tiden læger vel alle sår, eller?? Jeg har raskmeldt mig til på mandag..

    SvarSlet