mandag den 1. februar 2010

Hyggelig hækledag

havde jeg med Dorthe i lørdags. Efter vi havde smæsket os i nybagte, lune scones og et par kopper kaffe, kastede vi os over dagens projekt. Dorthe havde ikke rigtig prøvet at hækle før, så det måtte jeg lære hende, da hun gerne ville lave en lille elefant til sin lille ven i Norge, som snart bliver 1 år.
Dorthe er højrehåndet, jeg er venstrehåndet, men det var ingen hindring og hun fik lært at hækle luftmasker og fastmasker, synes i starten godtnok det var lidt svært, men jeg synes nu, hun hurtigt fangede tråden C'',) og fik da hæklet det første ben til det lille dyr.

Efter hun var kommet hjem, fik jeg en sms, om ikke jeg lige kunne mms'e, hvordan man laver stangmasker - det klarede vi også og hun kunne heldigvis bruge den lille film og nu vil hun kaste sig over et hæklet sjal. Ingen udfordringer er for store for Dorthe, stort cadeau til hende.

Jeg skulle jo også bruge endnu en lille elefant til barselsgave og fik lavet denne, som jeg synes, ligner en elefant noget mere, end den første jeg fik lavet. Min "Bodil" blev Dorthe og jeg i øvrigt enige om mere lignede en myresluger end en elefant med den lange snabel og hoved og krop ud i ét. Denne kan selvfølgelig også rasle, derfor måtte min søn have et kinder-æg i fredagssnolderet, så jeg kunne få det lille gule plastikæg til at putte nogle perler i og lægge i maven på elefanten.

2 kommentarer:

  1. Den er bare for skøn din elefant :-)

    SvarSlet
  2. tak skal du have og hyggeligt, du er blevet læser af din blog. Du laver også mange dejlige ting, kan jeg se.
    Jeg har ikke engang fået givet den væk til den lille fyr, som skal have den, fordi jeg har været forkølet længe. Men nu er jeg vist snart smittefri.

    SvarSlet