mandag den 18. oktober 2010

Mille fleur

Lille Mille blev døbt i går og jeg var blevet spurgt, om jeg ville lave kagen dertil - jamen, det ville jeg da rigtig gerne. Jeg fik frit valg mht., hvordan den skulle se ud, så jeg valgte en lille pige, der var landet i et blomsterhav - der er fem roser, som symboliserer de fem medlemmer, de nu er i Milles familie. Milles mor havde fortalt, at lilla ville blive den gennemgående farve, så derfor er den selvfølgelig også det på kagepynten.
Overtrækket drillede desværre temmelig meget - måske fordi jeg ville lave kage, selvom jeg havde arbejdsweekend og tiden så blev en anelse presset?
Kagen indeholder 2 lyse bunde, en chokoladebund, tobleronecreme og en frisk hindbærmousse til at give alt det søde lidt kant. Bundene var inden sammenlægningen forkælet med en sukkerlage tilsat Framboise (fransk hindbærlikør, der bare smelter på tungen).

2 kommentarer: