onsdag den 6. oktober 2010

Helt i fisk

Vi havde i løbet af sidste uge holdt godt øje med vejrudsigten for søndag, den skiftede en del, kunne vi konstatere. Nogle gange blev der lovet sol og andre gange regn men helt sikkert blæst. Det blev heldigvis kun til blæst og ca. 1 dråbe regn til hver kind på os, der var omkring søen.
Vi var på fisketur med Sørens klasse og havde en rigtig hyggelig dag.
Der blev fanget 3 flotte ørreder og Søren var så heldig at fange den ene, en flot fisk på 50 cm og 1410 g (i renset vægt). Han var stolt på sin egen stille måde.

Derfor stod aftensmenuen selvfølgelig lige pludselig på fisk! Vi er ellers ikke de store fiskespisere, men for en sjælden gangs skyld glædede jeg mig faktisk til at den stod på "noget godt fra havet" - eller søen i det mindste. Det var også noget rigtig fint kød.

Selvfølgelig skulle der også være kage til de gæve lystfiskere og deres forældre, så jeg havde meldt mig til at bidrage med en - slet ikke med den bagtanke at så kunne jeg lige prøve at lave en fondant-fisk... Ungerne ville allesammen have et stykke fisk og selvom jeg advarede dem om, at det var noget sødt stads, villle de konstatere det selv - og det gjorde de så også. Jeg tror, der blev sat nogle andre stykker fisk i søen den dag.

Det var en rigtig hyggelig dag med vind i håret og orm på krogen - hvis man da ikke havde power bait! Man kunne godt se, at for nogle var en fisketur ikke en sjældenhed men godt for det, for vi amatører havde ikke engang tænkt så langt som til, at vi selv skulle medbringe en fiskestang! Hvor smart var det lige? Heldigvis kunne vi låne af en sød klassekammerat, som havde en ekstra stang med, tak for det...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar