tirsdag den 29. juni 2010

Familiefest

I lørdags var vi til familiefest med min fars familie, dvs. vi var hans søskende, mine fætre og kusiner, vores børn og efterhånden også børnebørn, således vi var fire generationer til sommerkomsammen. Det er en hyggelig tradition og det er dejligt at se hinanden i hvert fald denne ene gang om året. Festen holder vi hos min kusine, som købte min farmor og farfars ejendom, da de pga. alder måtte flytte, så stedet har en stor betydning for os alle og det er næsten som at komme hjem til farmor og farfar.
Til festen er der nogle helt bestemte traditioner, vi ikke kan undvære. Der er bla. "Bulbrobassen", som er en flødebollemaskine og er man heldig/dygtig kan man nå at få rigtig mange flødeboller.
Til eftermiddagskaffen er der hjemmebagte boller og i år var der medaljer, som vores tante altid lavede, da vi var børn og jeg havde denne lagkage med. Fyldet var hyldeblomstmousse og friske jordbær - det er en rigtig sommerlagkage.
En anden fast bestanddel i sommerfesten er en softicemaskine og ungerne synes, det er rigtig skønt bare at kunne lave alle de is, de kan drømme om at spise.
I år var vi ikke så mange, som vi plejer, men det var rigtig hyggeligt og måske kommer vi op på fuld styrke næste år.
Vi er en meget sangglad familie og laver til disse sommerfester en sang, hvor der hvert år bliver lavet et nyt vers - dette års skribent havde desværre glemt, at det var hans tur, så jeg tror, han er ved at tænke over sit vers til sangen... vi glæder os til at se det.

2 kommentarer:

  1. Dejligt med sådanne traditioner og sikke en flot kage du havde bagt :-)

    SvarSlet
  2. ja det er en rigtig hyggelig tradition - og tak for komplimentet c'',)

    SvarSlet