onsdag den 7. april 2010

Bogstavleg

Min første tagging er fra Charlotte i Gåsehavehuset og hun har inviteret mig med til denne sjove bogstavleg - mon hun lærer noget om mig, måske det kan uddybes over en kop kaffe?

A - Anita er mit navn
B - Jeg er B-menneske
C - Jeg bruger min cykelhjelm
D - Desserten er den absolut vigtigste ret i en menu
E - Jeg synes, det kunne være smart, hvis hele verden kunne blive enige om at bruge Esperanto som fælles sprog - selvfølgelig mener jeg ikke, at alle landes sprog skal skiftes ud med dette.
F - Fuglefløjt, jeg elsker især lærken, som jeg har til nabo, da vi bor ud til åbne marker.
G - Glæden er et liv med kærlighed og frihed.
H - Min søde, rare og dejlige mand Henrik.
I - Imponeret kan jeg blive over andres energi og flid.
J - Jeg er født i juli måned og har derfor kun yderst sjældent fået varm kakao med flødeskum til min fødselsdag.
K - Min hund er en kooikerhondje som er en hollandsk andelokker.
L - Min skønne datter Line.
M - Musik i mine ører - gerne smuk klassisk eller svedig blues.
N - Noder bruges sammen med min klarinet.
P - Partylyskæde i retrostil med store pærer i forskellige kulører er da hyggelig.
Q -Quinde med rengøringsvanvid bliver jeg aldrig.
R - En sjov hundesport er rally lydighed.
S - Søren er min skønne søn.
T - Turkis er min yndlingsfarve.
U - Uvaner burde kunne brydes så nemt som de gode vaner (feks. kostvanerne...)
V - Viljen til at ville skaber evnen til at kunne, derfor ønsker jeg mig meget mere viljestyrke.
W - Whiskey drikkes kun i kaffe og med farin og flødeskum.
X - Xocolatl - aztekernes vidunderlige opdagelse (Chokolade).
Y - Yderst underudviklet selvdiciplin er nok min største brist.
Z - ZzZzzZZ gør jeg bedst på venstre side.
Æ - Ærteblomster er min yndlingsblomst, de dufter vidunderligt og er så yndige og lette i alle farver, jeg havde endda nogle i den skønneste sarte lyseblå farve i min brudebuket.
Ø - Mine øjne er blå.
Å - Jeg nyder at være ude under åben himmel.

Jeg vil sende legen videre til Pie, som skriver nogle fantastiske betragtninger over hverdagen - selvom det vist er længe siden og jeg håber ikke, hun er holdt op med at betragte.
Jeg sender den også til Sarah, som jeg håber det bedste for med hendes tvillinger i vente, håber hun har overskud til denne leg. Hun er en meget kreativ pige og jeg nyder at følge med på hendes blog og se, hvad hun får lavet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar