torsdag den 13. januar 2011

En ære er tildelt mig

Jeg har fået lov til at strikke en hue til min 13-årige datter!
Hun er vokset op med, at hun skulle lokke med mormor, hvis hun skulle have syet eller strikket noget, så det er min egen "fejl", men nu hvor jeg har fået gang i strikkepindene igen, er jeg efterhånden også blevet godkendt som "leverandør til det datterlige hof" c'',) Hun er inde i en "emo"-periode, hvor hun primært går i sort tøj men gerne tilsat lidt farve.
Derfor skulle huen selvfølgelig også være sort - og så lige lidt orange.
Huen har ligget og ventet på hende en uges tid, mens håret har været sat op til andre narrestreger end en hue, men i dag skulle den på.
Billedet er ikke ligefrem den bedste kvalitet, men jeg måtte skynde mig at fange hende med mobilen, da hun var på vej ud ad døren her til morgen.

Mønstret er Drops design og den er strikket i 2 tråde af det blødeste alpaca-uld sammen med 1 tråd kids mohair. Mmmm...lækker.

4 kommentarer:

  1. Skønt når man kan få lov :-) fed hue ...

    SvarSlet
  2. Tak skal du have c'',) Jeg håber også at få lov til flere projekter til hende.

    SvarSlet
  3. Sikke en fed hue!! Har lige strikket en til min datter, man bliver så glad af det :)

    SvarSlet
  4. Tak skal du have, Camilla. Du har helt ret, man bliver glad af det - det er noget andet end at lave noget til én selv c'',)

    SvarSlet